textařské a redakční služby

Nový Kahan, nový web, ale staré pořádky při prodeji majetku přetrvávají (NÁZOR)

22.04.2014 11:23

Město Příbram vyhlásilo výběrové řízení, které by ve finále mělo vést k tomu, že radniční zpravodaj Kahan získá novou podobu. „Doufáme, že to nebude pouze záležitost nové grafiky, podobně jako v případě městských internetových stránek, ale že se upraví také obsah tak, aby lépe vycházel vstříc informačním potřebám obyvatel i samotného města,“ říká předseda regionálního výboru TOP 09 Příbram a středočeský zastupitel Petr Stříbrnský.



Kahan jako skutečný zpravodaj o důležitých věcech, ne radniční plátek
Městský zpravodaj Kahan dlouhodobě neumožňuje nejen vyjadřovat názory opozičních stran nebo zástupců veřejnosti k záležitostem, které zasluhují diskusi (tuto potřebnou funkci převzal Facebook a některá příbramská média), ale především nefunguje jako prostředek pro informování obyvatel a firem v Příbrami a okolí.

„Co tím máme na mysli? Město prakticky každý měsíc nabízí něco k prodeji nebo pronájmu – byty, nebytové prostory, nemovitý i movitý majetek. Za celou dobu, co Kahan vychází, se nikdy neobjevila žádná anonce prodeje s fotografiemi, která by v konečném důsledku vedla k vyšším příjmům města. My bychom navrhli zrušit stranu s fotografiemi zástupců radnice, jak přestřihují pásky při slavnostním otevření čehosi. Využijme tento prostor k něčemu smysluplnému – třeba inzerování prodejů, pronájmů a výběrových řízení,“ nabádá Václav Švenda, příbramský zastupitel za TOP 09.

Městská realitní kancelář by měla lépe využívat web pribram.eu
Podle zástupců Topky ale nejde zdaleka o jedinou možnost, kdy může být město v otázce propagace aktivnější. A kdy jej to hlavně nebude prakticky nic stát. Vedení města by mělo přimět Městskou realitní kancelář, aby lépe využívalo městský web. Kdesi v zasuté rubrice se objeví povinné oznámení o prodeji majetku, ale má zpravidla několik vad na kráse. Neobsahuje fotografie, což je nepochopitelné v dnešní době, kdy snímek pořídí každý i na mobil. Když se na realitní kancelář obrátí zájemci o zaslání fotografií, odkážou je pracovníci na vyhlášený termín prohlídky, která se většinou koná v pracovní den odpoledne, kdy je většina lidí v zaměstnání. Příležitost tak dostávají jen zájemci, kteří s byty obchodují a celodenně se věnují této činnosti. „To stejné platí pro pozemky, kdy oznámení o záměru prodeje obsahuje pouze katastrální číslo a území. Proč zde není orientační mapa nebo fotografie? Je známo, že fotka vydá za tisíc slov,“ diví se Petr Stříbrnský.

Iniciativa vedení města by se měla projevovattak, aby se maximalizoval užitek pro občany. Jestliže zveřejňuji informace o záměrech prodeje pouze ve strohých oznámeních, které jsou hluboko v nepřehledných rubrikách městského webu, jež téměř nikdo pravidelně nesleduje, jestli na podání nabídky bývá lhůta 14 dnů, jestliže nejsem schopen ani dodat snímky, natož video, potom se nemůžeme divit tomu, že vlastní příjmy města rok od roku klesají. A to nemluvíme o dalších formách propagace – plakáty na vlastních plochách, direct mailing pro realitní kanceláře v okolí, tiskové zprávy pro média, sociální sítě… Město má tolik možností, ale nevyužívá je.

Absencí kvalitní propagace přichází město o mnoho peněz
„Nedávno jsme spočítali, jaké byly rozdíly v prodeji zlatnictví a galanterie na náměstí 17. listopadu. V prvním případě se o tom informovalo jen ze zákona povinnou cestou, v druhém případě oznámení publikoval jeden z příbramských serverů, po kterém informaci přebrala i další média. Výsledek? U vlastně stejných nebytů ve stejné lokalitě se cena zvýšila z 18 000 korun za metr čtvereční na 35 000 korun. Odlišné částky mohly být vyvolányi jinými vlivy, ale domníváme se, že takto drtivý rozdíl způsobila hlavně propagace, která – a to je bonus – město nestála vůbec nic,“ podotýká Václav Švenda.

Pokud chce vedení města vystupovat opravdu jako řádný hospodář, mohlo by se občas podívat na nabídku jakéhokoliv z realitních serverů nebo realitních kanceláří, aby si udělalo představu, jak se dnes prodávají nemovitosti. Každopádně by mělo opustit svůj dosavadní pasivní přístup a přimět odpovědné úředníky, aby aktivněji přistupovali k prodeji majetku. „Městu ho už moc nezbývá. Když už chtějí občanští a sociální demokraté vyprodat i ten zbytek, co po nich zůstal, ať tak aspoň činí za maximální částky,“ dodává Václav Švenda.

Obsah příspěvku nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.
Petr Vácha, místní organizace Příbram TOP 09



Diskusní téma: Nový Kahan, nový web, ale staré pořádky při prodeji majetku přetrvávají (NÁZOR)

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Vyhledávání

Kontakt

Stanislav Břeň - Příbram ag. Příbram + 420 606 293 764

Newsletter Příbram ag.

Přihlaste se k odběru novinek:

Zpravodajství

Nebyly nalezeny žádné záznamy.