textařské a redakční služby

Něco jsem přeci jen dokázal… (POLEMIKA)

08.01.2014 10:33

Před několika dny jsme zveřejnili polemické příspěvky o projektu Město pro byznys. Diskuse pokračuje dále, tentokrát vyjádřením Vladimíra Srnky z Březových Hor.

Milý Martine! Známe se poměrně dost dlouho, především jako dobrovolní hasiči ještě z doby, kdy žádný z nás nevěděl o politice nic moc. Já jsem se začal angažovat v roce 2001, kdy jsem se stal členem Osadního výboru na Březových Horách.

V roce 2002 jsem začal pracovat v Dopravní komisi Rady města Příbram a od roku 2006 také v Bytové komisi. V roce 2010 Zastupitelstvo města (včetně tvé osoby) schválilo, že v komisích města smějí být pouze osoby nominované stranami zastoupenými v zastupitelstvu. V létě 2011 zrušilo zastupitelstvo i Osadní výbor Březové Hory. To jen pro připomenutí, vzhledem k tomu že jsi byl u toho a hlasoval pro.  

Ty sám jsi vstoupil do politiky až v roce 2010 a (zřejmě za zásluhy) rovnou jako člen Rady města Příbram. Dnes pracuješ na Krajském úřadě Středočeského kraje. Gratuluji, skvělá kariéra.

Teď k věci. Nikdy jsem nebyl členem žádné politické strany, tedy ani SNK-ED a tedy ani VV. Pouze jsem za tyto strany jako nezávislý kandidoval a pokud dostanu nabídku, budu kandidovat znovu. Neustále píšeš, že jsem neúspěšný politik. Komunálních voleb v Příbrami se zúčastnilo patnáct stran a uskupení, tedy asi 339 kandidátů. Vzhledem k tomu, že v příbramském zastupitelstvu může být pouze 25 členů, tak potom podle tebe a tobě podobně smýšlejících se zbývajících 314 kandidátů stává z tvého pohledu automaticky neúspěšnými politiky. A několik neúspěšných politiků bylo také z ČSSD. Nebo jsou neúspěšní politici jen ti, kteří si dovolili nebo dovolí kritizovat vedení radnice?

K soutěži Město pro byznys: Namátkou vezmu pouze dvě kritéria – vzdálenost od dálnice a počet lékařů. Vysvětli mi, Martine, jakou zásluhu na vzdálenosti od dálnice či na počtu lékařů v Příbrami má pan Řihák, minulé či současné vedení města? Dálnice tu je někdy od osmdesátých let. To byl pan Řihák zootechnikem v Masokombinátě. A nikdo z nás nemohl ovlivnit, zda tu dálnice bude, nebo nebude. Počet lékařů je zde vyšší od doby, kdy jsme měli v Příbrami dvě nemocnice. Okresní a Závodní pro zaměstnance ČSUP z celého Československa.

Na konci svého příspěvku píšeš, že jsem nic nedokázal – když pominu tu drzost, jakým právem zrovna ty hodnotíš, jestli někdo něco dokázal – přece jen se mi pár věcí povedlo. Například v prosinci 2012 jsem napsal článek o špatně osvětleném náměstí 17. listopadu. Jistě jsi ho četl. A přesně podle mého příspěvku bylo realizováno osvětlení na přístřešku kolem obchodů.

Dále jsem psal o krásném náměstí v nedalekých Sedlčanech. Na základě tohoto článku a diskuzí okolo potom město opravilo některé turistické informace a umístilo na obě náměstí stojany na jízdní kola. Zveřejňováním mých fotografií různých nedodělků nebo závad po provedených pracích firem pro město se většinou podařilo dodatečně vše napravit atd. Samozřejmě jsem dělal a dělám vše zdarma a ve svém volném čase, jde mi o to, aby naše město bylo co nejhezčí.
 
Pamatuji si, Martine, jak jsi v roce 2010 jezdil s hasiči po sídlišti Drkolnov a říkal, že tu je téměř nemožné projet s technikou. Co jsi jako radní s určitou pravomocí za uplynulé víc než tři roky udělal, aby se tato situace změnila? Nic, stav se nezměnil, stále se tam neprojede. A co kraj. Všude čteme, že v příbramské nemocnici je nový přístroj na očním oddělení, nové oddělení rehabilitační. Proč neřeknete lidem, že se zrušilo lůžkové oddělení infekční a plicní? Občané města a širokého okolí budou muset jezdit do Prahy. Tak se naplňuje heslo pana Řiháka „Snazší cesta do práce a k lékaři“?


Redakční titulek a perex. Obsah příspěvku nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.

Vladimír Srnka, Březové Hory

Diskusní téma: Něco jsem přeci jen dokázal… (POLEMIKA)

Datum: 08.01.2014

Vložil: Martin Poulíček

Titulek: reakce

Milý Vladimíre (dovoluji si tě oslovit stejně ležérně jako ty mě)!

Dlouho jsem zvažoval, zdali Ti mám odpovědět, a zda je vhodné si i nadále dopisovat prostřednictvím medií. Po přečtení tvé polemiky jsi mě přesvědčil, že jsi opět z mé reakce nic nepochopil.

Tvé příspěvky, ať už písemné v médiích, či ústní při jednáních na Březových Horách, nikdy nebyly konstruktivní. Ale téměř pokaždé jen destruktivní. A v tomto způsobu jednání neustále pokračuješ.

Vrcholem tvé demagogie je přisvojování si nejrůznějších zásluh. Například není ani špetka pravdy na tom, že by na tvé upozornění bylo vybudováno osvětlení na náměstí 17. listopadu. Musím tě bohužel zklamat. Dávno předtím, něž jsi napsal svůj příspěvek, o němž se skromně zmiňuješ, bylo toto osvětlení již naplánováno současně s projektem výměny veřejného osvětlení na celém území Březohorského sídliště vytýčeném projektem IPRM. A v průběhu minulého roku také bylo toto osvětlení vybudováno.

Podobně se i v ostatních věcech, které popisuješ, tradičně mýlíš. Nepřímo mě například obviňuješ z nečinnosti v případě průjezdnosti sídliště Drkolnov pro hasičskou a záchranářskou techniku. Opět jsi neobjevil Ameriku. Ostatně, jak už je u tebe zvykem. Řešení tohoto problému, který rozhodně nezpůsobilo současné vedení města, je ale dlouhodobější. A netýká se pouze drkolnovského sídliště. Před dokončením je projektová dokumentace pro vybudování nástupních požárních ploch, které mají zlepšit zásah složek IZS u výškových objektů. V průběhu tohoto volebního období již byly realizovány nástupní plochy pro záchranáře v jiných částech města, například v Brodské ulici. Co se týče Drkolnova, Město Příbram se již dohodlo na směně pozemků s Oblastní nemocnicí Příbram. Letos tak díky této dohodě zprůjezdníme ulici Družstevní a zlepšíme tak dopravní situaci v této oblasti.

Pokud jde o uzavřená oddělení v Oblastní nemocnici Příbram, nevím, proč se s dotazem neobrátíš přímo na tuto instituci. Také naprosto nechápu, proč v diskuzi se mnou neustále napadáš p. hejtmana Řiháka. Nebo je to snad pravý smysl tvých „kritických“ článků?

Vyhledávání

Kontakt

Stanislav Břeň - Příbram ag. Příbram + 420 606 293 764

Newsletter Příbram ag.

Přihlaste se k odběru novinek:

Zpravodajství

Nebyly nalezeny žádné záznamy.