textařské a redakční služby

Krabice plné dárků? Lepší je vánoční krabicák (GLOSA)

24.12.2014 13:35

Letos se mi poštěstilo. Už na začátku adventu jsem narazil na člověka, kterého jsem dlouho neviděl, mluvili jsme spolu jen tak na ulici a nakonec si přáli pěkné prožití vánočních svátků. V průběhu následujících týdnů až do Vánoc to s jinými lidmi vyšlo podobně ještě několikrát.

Naposledy dnes ráno. Šel jsem do příbramského supermarketu koupit zapomenuté ingredience do bramborového salátu a mezi vybrakovanými regály narazil na bývalého kolegu z práce. Během dvaceti minut jsme si u mléčných výrobků vyměnili pár informací o životě vlastním a postřehů ze života jiných. Popřáli jsme si pěkné svátky a vyrazili k domovu.

Před Vánoci jsem neposlal skoro žádná přání, ta náhodná setkání a osobní kontakt mě zcela naplnily. A zdá se mi, že o letošní Vánoce vidím více lidí, kteří si počínají podobně. Nekupují a neposílají prefabrikovaná přání. Tím nemyslím, že by od firem a nejrůznějších e-shopů nechodily tuny přáníček, ale běžní lidé, kteří „péefkem“ nesledují komerční zájem do budoucna, se podle mého pozorování více zaměřují na osobní přání.

Skoro bych i řekl, že se lidé v posledních letech o Vánocích více a více zajímají o druhé. Vnímám spoustu aktivit jednotlivců nebo iniciativ skupin a organizací, které se zaměřují na lidi, na které bychom si měli o Vánocích vzpomenout a přinejmenším v klidu a tichosti jim popřát lepší životní cestu. Narkomani, vězni, bezdomovci, lidé topící se v dluzích, žijící po ubytovnách, dlouhodobě nezaměstnaní, alkoholici a ztracenci všeho druhu.

Pokud se společenské kyvadlo opravdu přesouvá od neosobních přání k těm osobním formám, možná bude dalším krokem osobní setkání s lidmi, které zmiňuji výše. Možná je to proti „pravidlům“, ale co tak vzít někomu na ulici vánoční krabicák? Potěšíte člověka, který – ať už vlastní či nevlastní vinou – žije na okraji společenského zájmu. Bude to osobní a snad i trochu vánoční.

sdb
 

Vyhledávání

Kontakt

Stanislav Břeň - Příbram ag. Příbram + 420 606 293 764

Newsletter Příbram ag.

Přihlaste se k odběru novinek:

Zpravodajství

Nebyly nalezeny žádné záznamy.