textařské a redakční služby

Nechme jet lidi, kudy potřebují (NÁZOR)

29.09.2014 20:47

Na úvod bych rád sdělil, že v článku nehodlám nadávat na to, že se v Příbrami opravují silnice, naopak je to jedna z věcí, za kterou si současnou radnici vážím.

Příbram je dopravně složitým městem, má v podstatě dvě centra, které spojuje jen pár silnic, a zároveň je Příbram městem, které má veliký okres. Do Příbrami se tedy sjíždí mnoho aut z okolních obcí, které třeba nejsou dostatečně dopravně obslouženy.

Dále se pak Příbram musí potýkat s kolejemi, které město půlí, a zeleným pásem, jenž se táhne od Dolejší Obory až téměř k Novému Rybníku. Tenhle pás byl kdysi průjezdný na více místech, část z nich bylo uzavřeno. To však nechci městu rozhodně zazlívat, pás zeleně a klid se mi líbí.

To je jedna strana mince, kterou nikdo jen tak nezmění. Druhá strana mince je ta, že mnoho obyvatel Příbrami využívá k dopravě po městě raději auto než neefektivní městskou dopravu. Tito lidé se ještě dělí na ty, kteří by autobusem nikdy nejeli, a na ty, kteří jedou z/nebo do špatně dopravně obslouženého kraje města.

Suma sumárum, Příbram se denně potýká s tisíci aut, které do jejího centra přijíždějí. Jsou nástroje, jakými proti osobní dopravě bojovat, ale já si myslím, že v současné chvíli je důležitější se k problému postavit čelem a učinit Příbram lépe průjezdnou. Jeden z důvodů je i to, že pokud bude trend pokračovat, tak dopravy bude pouze přibývat a situace bude jen horší.

Naše město má okolo svých center takový přirozený okruh, který, myslím, celkem dobře funguje. Tomu už se v následujících řádcích budu věnovat méně a zaměřím se na to, co by bylo třeba změnit.

V posledních pár letech se ve městě realizovaly četné opravy hlavních tahů, které dopravu značně paralyzovaly. Zejména při rekonstrukci ulic Čs. Armády, Březnické a Nám. T. G. Masaryka bylo centrum města špatně průjezdné.

Tyhle opravy poukazují na to, jak nesmírně důležité jsou v Příbrami tyto tahy. V příštím roce jsou naplánovýny opravy ulic Březnické a Plzeňské a obávám se, že scénář s ucpaným centrem se bude opakovat.

Mým řešením současné dopravní situace je podpora vedlejších silnic a větší propustnost centra. Nepřesouvejme dopravu na hlavní tahy, ale zaměřme se na to, aby lidé jeli tudy, kudy potřebují. Hlavní tahy (Milínská, Čs. Armády) by měly být podpořeny přestavbou ulice Nádražní.

Další podpora by měla spočívat v rekonstrukci Mariánské ulice a jejího zobousměrnění. To by mohlo dopravu rozmělnit a částečně hlavním tahům ulehčit. Dále by bylo ideální vybudovat spojení ul. Zdeňka Vojíře a Nádražní, avšak tohle spojení je dost možná nereálné a nikdy nevznikne.

Rekonstrukcí by se mohl vyřešit problém s parkováním v ulici Legionářů. Nyní zde není moc místa pro vyhnutí dvou vozidel, a proto se tomuto místu řidiči vyhýbají.

Rekonstrukci a zvýšení propustnosti by také potřebovalo křížení ulic Husova a Anenská. Toto místo řidiči také často podvědomě objíždějí, jelikož je začátek ulice Anenské ve špatném stavu a celkem nepřehledný.


Vysvětlivky:
Růžová – přirozený okruh centra
Zelený – městské spojnice, které fungují dobře
Žlutá – spojnice, které by potřebovaly změnu
Oranžová – spojnice, které potřebují vyřešit prostor, nebo stav vozovky
Černá – radiály, které přivádějí do města dopravu
Modrá – zamýšlené propojení ulice Zdeňka Vojíře a Nádražní


Obsah příspěvku nemusí vyjadřovat stanovisko redakce. Autor publikuje pod pseudonymem, redakce zná jeho totožnost.
Viki, autor facebook.com/napadypropribram

Fotogalerie: Nechme jet lidi, kudy potřebují (NÁZOR)

Tato fotogalerie je prázdná.

Vyhledávání

Kontakt

Stanislav Břeň - Příbram ag. Příbram + 420 606 293 764

Newsletter Příbram ag.

Přihlaste se k odběru novinek:

Zpravodajství

Nebyly nalezeny žádné záznamy.